مقالات

رنگ استخری نانو و ویژگی‌های آن

رنگ استخری نانو

استفاده از این رنگ استخری نانو به شما کمک‌ می‌کند تا نه تنها زیبایی ظاهر استخر را جذاب و همچنین تمیز در معرض نمایش قرار دهید، بلکه با ایجاد یک لایه محافظ به خوبی از سطح و لایه‌های زیرین استخر در برابر رشد جلبک‌ها، فرسایش و آسیب‌های شیمیایی محافظت‌ می‌کنید.

انواع مختلفی از رنگ‌های استخری وجود دارند که هر یک مزایا و ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند که باید متناسب با نیاز پروژه از آن‌ها استفاده شوند. در این مقاله از جهان چسب‌ می‌خواهیم شما را با رنگ استخری نانو و ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

پیشنهاد خرید

فروش عمده چسب بتن sa12

860,000 تومانخرید کنید

رنگ استخری نانو چیست؟

رنگ استخری علاوه بر جذابیت ظاهری‌ می‌تواند عمر مفید و عملکرد بهینه این سازه‌ها را ارتقاء دهد. رنگ‌های استخری نانو نیز برای محافظت از سطوح داخلی و خارجی تمامی مکان‌هایی که به طور مستمر با آب در تماس‌ می‌باشند، به کار‌ می‌روند.

این رنگ‌ها از مزایا و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند و همین امر آن‌ها را به یک انتخاب و گزینه درجه یک برای سازه‌هایی مانند استخر تبدیل نموده است.

رنگ استخری نانو

ویژگی‌های رنگ استخری نانو

ورود رنگ استخری نانو به بازار واقعا یک تحول بزرگ در بهبود کارایی تمامی انواع رنگ‌های استخری ایجاد کرده است. ویژگی‌ها و فناوری ساخت آن‌ها موجب شده است تا با رنگ‌های استخری سنتی از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشند. در ادامه به ویژگی‌های مهم این رنگ‌های جدید و مدرن و در عین حال باکیفیت می پردازیم:

  1. ویژگی مقاومت بسیار بالا رنگ استخری نانو در برابر مواد شیمیایی، آب، اشعه‌های UV و هم چنین خاصیت ضد باکتری و ضد جلبک موجب افزایش محبوبیت روزافزون آن شده است. در واقع رنگ استخری نانو از نانو ذراتی تشکیل شده است که به طور بهینه به سطح مورد نظر‌ می‌چسبند و اجازه نفوذ آب و مواد مضر را به لایه‌های زیرین نمی‌دهند.
  2. به دلیل این که لایه محافظ روی سطح استخر و یا سایر سازه‌های آبی ایجاد‌ می‌کند، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را به طور چشمگیری کاهش‌ می‌دهد. از طرف دیگر‌ می‌تواند پایداری و دوام و کارایی استخر را به طور چشمگیری افزایش دهد.
  3. ضد جلبک و ضد باکتری است که امری مهمی در زمینه حفظ بهداشت به شمار‌ می‌رود و نیاز به تمیزکاری‌های مکرر را نیز به شدت کاهش‌ می‌دهد.
  4. مقاومت شیمیایی بالایی دارد، به این معنا که‌ می‌تواند در برابر کلر و سایر مواد ضدعفونی دوام بیاورد بدون این که از عمر آن کم شود. همین امر نیاز به تعمیرات مداوم را کاهش‌ می‌دهد.
  5. مقاومت بالایی در برابر اشعه‌های UV دارد و بنابراین برای به کار بردن در استخرهایی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند، گزینه ایده‌آلی به شمار‌ می‌رود. این موضوع به این معناست که دچار رنگ پریدگی و آسیب به سطح رنگ نمی‌شود.
  6. چسبندگی بالایی روی سطوح مختلف از جمله بتن، فایبر گلاس و کاشی دارد و همین مقاومت آن را افزایش‌ می‌دهد.
  7. خاصیت خود تمیزشوندگی رنگ استخری نانو واقعا قابل توجه است. در واقع آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار به راحتی از سطح این رنگ‌ها پاک‌ می‌شوند و این مساوی است با کاهش هزینه‌های نظافت و نگهداری.
  8. در برابر سایش و خراش از دوام بالایی برخوردار است. رنگ‌های نانو استخر به دلیل فناوری ساختی که دارند در برابر سایش و خراش تحت تاثیر قرار‌ نمی‌گیرند، بنابراین وجود آن در محیط‌های پرتردد و پر رفت‌و‌آمد مانند استخر‌های عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است.
بهترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان
مشاهده

نحوه اجرای رنگ استخری نانو

نه تنها برای استفاده از رنگ‌های استخری نانو بلکه برای هر نوع رنگ استخری دیگری بايد سطح مورد نظر از هر نوع ذرات چربی، گرد، غبار و آلایندگی پاک شود که در این زمینه‌ می‌توانید از سندبلاست و واترجت کمک بگیرید. دلیل این امر این است که آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار اجازه نمی‌دهند که رنگ به سطح بچسبد.

نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که اگر سطح قبلی استخر سست و پوسته پوسته شده است، باید به طور کامل برداشته شوند. هم چنین با استفاده از پودرهای مخصوص و چسب‌های مخصوص بتن، روزانه‌ها و خرابی‌ها را برطرف کنید. اگر هم تفاله ها، جلبک‌ها و خزه‌هایی را در سطح مشاهده کردید، باید آن‌ها را از بین ببرید و سطح را به طور کامل تمیز کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از رنگ استخری نانو، سطح مورد نظر باید کاملا خشک و عاری از نم و رطوبت باشد، در غیر این صورت موجب پوسته پوسته دادن رنگ در آینده‌ می‌شود.

بعد از انجام مراحل پاکسازی‌ می‌بایست پوشش نازکی از پرایمر را روی سطح استفاده کنید تا قدرت چسبندگی و یکنواختی سطح کار افزایش یابد. بعد از گذشت 6 تا 8 ساعت، در نهایت‌ می‌توانید با استفاده قلم مو، رنگ‌آمیزی را آغاز کنید. توجه داشته باشید که باید بین دو لایه رنگی، از مش فایبرگلاس استفاده کنید تا کیفیت سطح را بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *