مقالات

نحوه پاک کردن چسب کاشی از روی دیوار و کف

پاک کردن چسب کاشی

ممکن است بخواهید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید و یا شاید دوست دارید دکوراسیون خانه‌ای که به تازگی به آن نقل مکان کرده‎اید، مطابق با سلیقه شما باشد. از طرف دیگر، شاید اصلا کاشی‌‌‌های کف و دیوار شما شکسته باشند و شاید‌ می‌خواهید از کاشی‌‌‌های قدیمی که دارید استفاده کنید.

فرقی ندارد که کدام یکی از سناریو‌های بالا برای شرایط شما صدق‌ می‌کند، در هر صورت باید چسب کاشی از رو دیوار و کف پاک شود که کار بسیار سختی است، چرا که چسب کاشی ماده‌ای سر سخت است. اما این ‌ها به معنای آن نیست که پاک کردن چسب کاشی از روی دیوار و کف امکان ناپذیر است، با ما در این مقاله از جهان چسب همراه باشید تا راهنمایی‌‌تان کنیم.

پیشنهاد خرید

عایق سفید بام AC-55 غفاری

1,100,000 تومانخرید کنید

پاک کردن چسب کاشی به وسیله حلال چسب کاشی

چسب کاشی خمیری یا پودری به جای ملات سیمانی برای چسباندن و نصب کاشی و سرامیک و هم چنین بندکشی روی سطح مختلفی هم چون کف و دیوار به کار‌ می‌رود. این چسب از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار است و همین امر پاک کردن آن را بسیار سخت‌ می‌کند. یکی از روش ‌ها موثر برای از بین بردن چسب کاشی استفاده از حلال چسب کاشی است.

این حلال ‌ها از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند که‌ می‌توانند با چسب ‌ها واکنش نشان دهند و آن ‌ها را حل کنند. سرکه، استون و آب یکی از روش‌‌‌های مناسب برای پاک کردن چسب از روی کاشی‌ می‌باشند اما حلال‌‌‌های قوی‌تر نیز وجود دارند:

  • متانول
  • بنزن
  • اتنول
  • استون
  • هگزان
  • رمیوور
  • اتیل استات
  • تتراکلرواییلن
  • متیل استات
  • تولوئن
انواع رنگ دیوار ساختمان
مشاهده

پاک کردن چسب کاشی

نحوه استفاده از حلال‌‌‌های شیمیایی چسب کاشی

مقدار اندکی از حلال چسب کاشی مورد نظر خود را روی کاشی و سرامیک بریزید تا اطمینان به دست بیاورید که آسیبی به آن ‌ها وارد نمی‌شود. در نهایت بعد از مطمئن شدن از این که خطری کاشی و سرامیک را تهدید نمی‌کند، سطح آن را تمیز کنید و حلال را مستقیما روی چسب بریزید تا نرم شود. سپس چسب را بکنید و کاشی را تمیز کنید. البته برخی از حلال‌‌‌های چسب کاشی، روش استفاده مخصوص به خود دارند که حتما باید مطابق با دستورالعمل‌‌‌های ویژه آن عمل کنید.

روش‌‌‌های مکانیکی برای پاک کردن چسب کاشی از کف و دیوار

از کاردک و دریل چکشی برای چسب کاشی زیرکار استفاده کنید. توصیه می‌شود برای پاک کردن چسب کاشی و سرامیک روی سطح اصلی از همان حلال ‌ها استفاده کنید، چرا که کاردک و دریل‌ می‌توانند کاشی و سرامیک را دچار خراش و آسیب کنند.

نحوه کندن چسب کاشی با کاردک

در ابتدا اندکی آب جوش روی چسب بریزید تا نرم شود، حتی‌ می‌توانید اندکی هم سرکه به آب جوش اضافه کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. حالا حدودا یک ساعت صبر کنید تا آب به خوبی چسب را نرم کند.

اگر ترک‌‌‌هایی در چسب مشاهده کردید، به این معناست که کار به درستی پیش‌ می‌رود. حالا کاردک را بردارید و شروع به کندن چسب کاشی از روی کف و دیوار کنید. اگر احساس کردید چسب کاشی نرم نشده است، از آب جوش و سرکه مجددا استفاده کنید. در نهایت بقایای به جا مانده را با سنگ جت از سطح پاک کنید.

مراحل نقاشی ساختمان
مشاهده

نحوه کندن چسب کاشی از روی کف و دیوار با دریل چکشی

درست مانند روش کندن چسب کاشی با کاردک، حالا‌ می‌توانید از دریل چکشی نیز استفاده کنید. مته 5 تا 7 سانتی متر را انتخاب کنید و با زاویه 45 درجه شروع به کنده‌کاری کنید، و در بخش‌‌‌هایی که چسب ضخیم‌تر است، زاویه را کمتر کنید. هم چنین برخی از دریل‌‌‌های چکشی قابلیت تنظیم بخصوص خود را دارند و باید مطابق با دستورالعمل آن پیش بروید.

در نهایت از کاردک و پتک استفاده کنید تا بقایای چسب کاشی را از سطح جدا کنید. هم چنین‌ می‌توانید در پایان کار از سنگ جت یا سنگ فرز نیز استفاده کنید تا هیچ اثری از چسب کاشی روی کف و دیوار نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *