مقالات

نحوه پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک

پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی

اگر نمی‌خواهید تا اثر گچ و سیمان روی سرامیک و کاشی باقی بماند و ظاهر زیبای آن را تحت تاثیر قرار دهد، پس باید روش اصولی پاک کردن آن را یاد بگیرید. درست است که این کار به نظر به قدری ساده می‌رسد که می‌توانید در مدت زمانی کوتاهی گچ را از روی کاشی و سرامیک پاک کنید، اما باید حواستان باشد تا آسیبی به سطح آن‌ها وارد نشود. در این مقاله از جهان چسب همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم تا به بهترین شکل ممکن، گچ و سیمان روی سطح کاشی و سرامیک خود را پاک کنید.

بهترین زمان برای پاک کردن گچ روی کاشی و سرامیک چه زمانی است؟

متاسفانه گچ و سیمان خیلی سریع روی سطح سرامیک سفت و سخت‌ می‌شوند. بهتر است در اولین فرصت و قبل از خشک شدن، اقدام به پاک کردن آن‌ها کنید. به طور مثال بعد از پایان کار نصب در هر بخش،‌ می‌توانید از یک پارچه پولیش نرم و مرطوب برای پاک کردن گچی که هنوز خشک نشده است، استفاده کنید.

حلال گچ سفت شده چیست؟

از گچ به عنوان یکی از رایج‌ترین مصالح در ساخت و ساز به کار‌ می‌برند که حلال اصلی آن آب است. شما‌ می‌توانید با استفاده از آب، هر گونه لکه گچ را از بین ببرید. فقط کافی است که پارچه خیس را برداشته و برای مدتی روی لکه‌های گچ قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند و در نهایت به سادگی آن‌ها را از سطح پاک کنید.

اما اگر گچ و سیمان روی سطح کاشی و سرامیک سفت شد، چه کنیم؟ با ما در بخش بعدی همراه باشید.

همه چیز در مورد عایق‌بندی ساختمان‌ها
مشاهده

 

محصول پیشنهادی : چسب کاشی خمیری

 

بهترین روش پاک کردن گچ از روی سرامیک و کاشی

یکی از روش‌های متداول و رایج برای نصب کاشی و سرامیک، استفاده از گچ و سیمان است، البته‌ می‌توان به عنوان یک روش جایگزین از چسب کاشی نیز استفاده کرد. در صورتی که روش اول را انتخاب کنید، ریختن گچ و سیمان روی سطح کاشی و سرامیک بدهی و اجتناب ناپذیر است.

پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی

در ادامه‌ می‌خواهیم شما را با بهترین روش‌های پاک کردن گچ و سیمان از روی سطح کاشی و سرامیک آشنا کنیم.

روش اول: استفاده از چسب کاشی

پاک کردن گچ خشک شده روی کاشی و سرامیک سخت است اما استفاده از چسب کاشی‌ می‌تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند.

ابتدا سطح کاشی و سرامیک را مرطوب کنید، سپس چسب کاشی را آماده کنید و روی گچ و سیمان بمالید. بهتر است خمیر چسب کاشی را به طور یکنواخت روی گچ و سیمان پخش کنید. اجازه دهید چسب به خوبی خشک شود. در نهایت‌ می‌توانید چسب را به همراه گچ و سیمان از سطح کاشی و سرامیک جدا کنید.

روش دوم: استفاده از سرکه

سرکه یک نوع ترکیب اسید محسوب‌ می‌شود که‌ می‌تواند به خوبی برای پاک کردن گچ روی کاشی و سرامیک به کار رود. بهتر است سرکه سیب را در کاسه ریخته و با آب گرم مخلوط کنید.‌ می‌توانید این محلول را در یک بطری اسپری بزنید و در بخش‌های مربوطه اسپری کنید. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت سطح کاشی و سرامیک را با اسفنج و برس آبکشی کنید.

بهترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان
مشاهده

روش سوم: استفاده از آبلیمو

یکی از ترکیبات اسیدی که‌ می‌تواند به شما در پاک کردن گچ و سیمان روی کاشی کمک کند، آبلیمو است. ابتدا مقداری آبلیمو را با آب داغ رقیق کنید. در قوطی اسپری بریزید و در محل هایی که گچی و سیمان روی سطح وجود دارد اسپری کنید، بعد از مدتی با اسنفج همه جای کاشی و سرامیک را تمیز کنید.

روش چهارم: استفاده از پراکسید هیدروژن و جوشش شیرین

ترکیب 62 میلی لیتر پراکسید هیدروژن با 100 گرم جوش شیرین و‌ می‌تواند یک خمیری به شما بدهد که برای پاک کردن لکه‌های گچ و سیمان روی کاشی و سرامیک عالی عمل‌ می‌کند. شما باید در نهایت سطح را خوبی آبکشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *