مقالات

آشنایی با بهترین چسب‌های موجود در بازار

بهترین چسب‌های موجود در بازار

همزمان با پیشرفت علم و دانش، انواع مختلفی از چسب ساخته و روانه بازار شدند. این انواع چسب برای کارهای مختلفی، بسیار مناسب هستند و می‌توانند برای چسباندن موارد بسیاری که در زندگی اهمیت دارند به کار روند.

هنگام مراجعه برای خرید چسب ممکن است با تنوع بالا مواجه شوید و همین امر انتخاب را برای شما سخت و دشوار می‌کند. در این مقاله از جهان چسب می‌خواهیم شما را با برترین و بهترین چسب‌های موجود در بازار آشنا کنیم.

چسب جلاسنج

شرکت چسب جلاسنج در سال 1358 تاسیس شد و محصولاتی همچون چسب‌های خانگی، پولیش خودرو، چسب‌های ساختمانی را تولید می‌کند. پرکاربردترین محصول جلاسنج یک چسب دو جزئی بر پایه پلی استر است که از آن برای چسباندن قطعات سنگ نمای بیرون و داخل ساختمان استفاده می‌شود.

این چسب قدرت چسبندگی بالایی دارد و زود خشک می‌شود و می‌توان از آن در تمامی فصل‌ها به سادگی استفاده کرد.

چسب غفاری

چسب غفاری از سال 1343 پا به عرصه تولید گذاشت و توانست در طول جنگ تحمیلی تمامی نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. در آن زمان سوپر تانکر ایرانی وظیفه جابجایی نفت خام را بر عهده داشت که مورد حمله قرار گرفته و در آب غرق شد.

همه مخصوصا شرکت‌های اروپایی  بيرون کشيدن تانکر را عملا ممکن نمی‌دانستند. اما شرکت غفاری موفق شد چسبی بسازد تا این سوپر تانکر را از آب بیرون بیارود. یکی از مهمترین محصولات شرکت غفاری چسب یونیورسال است که برای ترمیم و تعمیرات در صنعت کشتیرانی، لوله‌های بتنی، انواع بدنه‌ها و لوله‌های فازی در اعماق آب استفاده می‌شود.

بهترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان
مشاهده

از تولیدات دیگر آن می‌توان به چسب خمیری، چسب دوقلو، چسب سنگ، چسب آکواریوم و غیره اشاره کرد.

چسب رازی

این برند یکی از برترین تولیدکنندگان چسب ایران است که چسب‌های صنعتی و خانگی تولید می‌کند. همه ما چسب رازی را با یک چسب همه کاره مایع با بدنه زرد و مشکی می‌شناسیم که در دفتر کار و مدرسه از آن استفاده می‌کنیم.

بهترین چسب‌های موجود در بازار

چسب دلتا

این چسب از سال 1379 فعالیت خود را آغاز نمود و به شعار “تجربه ای کهن، اندیشه ای نو” بر سر زبان‌ها افتاد. چسب چوب سوپر دلتا این برند به دلیل چسباندن و اتصال قطعات چوبی، ام دی اف، فیبر کاغذ، چرم، مقوا، چینی، پارچه، سفال و غیره شناخته شده است. این چسب پس از خشک شدن شفاف و بی رنگ می‌شود و مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت از خود نشان می‌دهد.

چسب شمال

این شرکت سال 1361 فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت زمان کوتاهی توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. چسب چوبی و چسب صحافی این برند بسیار مشهور هستند. علاوه بر آن چسب‌های حرارتی این برند توانسته‌اند عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهند.

برند کاسپین

این برند نیز سال 1381 پا به عرصه  تولیدکنندگان گذاشت. این شرکت محصولات باکیفیت و مرغوبی تولید می‌کند، از جمله چسب واشر سازی، چسب آهن، چسب سیلیکون و غیره. چسب‌های این برند معمولا برای چسباندن پارچه، چرم و غیره به کار می‌رود.

برند ایران چسب

سابقه این برند به سال 1349 باز می‌گردد. از محصولات این برند می‌توان به چسب کاغذی، قطره‌ای، چسب برق و غیره اشاره کرد که همگی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب شناخته شده‌اند.

پیشنهاد خرید

تخته بنایی عرض30

1,000,000 تومانخرید کنید

انواع چسب و کاربرد هر یک

انواع مختلفی از چسب‌های وجود دارند که هر یک برای کاربرد خاصی مناسب است:

  • چسب همه کاره: از جنس پلیمر است، برای چسباندن مقوا و پارچه مناسب است.
  • چسب فوم: این چسب مایع و شفاف است و از آن برای اتصال فوم به کار می‌برند. این چسب در مدت زمان طولانی خشک می‌شود.
  • چسب قطره ایی: انواع مختلفی از این چسب وجود دارد و برای چسباندن قطعات ریز مخصوصا از جنس پلاستیک کاربرد دارد.
  • چسب 123: از این چسب برای چساندن قطعات چوبی و پلاستیکی به کار می‌برند. از ویژگی‌های آن می‌توان به سرعت خشک شدن بالا و کاربرد بسیار زیاد در منزل اشاره کرد.
  • چسب آکواریوم: از این چسب بی رنگ، سفید و یا قهوه ای برای آب‌بندی مانند سینک آشپزخانه و یا در سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.
  • چسب موکت: نصب موکت نیاز به چسب مخصوصی دارد. به همین دلیل این چسب که با یک حلال رفیق می‌شود، تولید و روانه بازار شده است تا موکت‌ها را به راحتی به کف و سطح مورد نظر خود بچسبانید.
ملات آنی گیر بتن چیست؟
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *