مقالات

نحوه ترمیم سرامیک لب پر شده

ترمیم سرامیک لب پر شده

عوامل مختلفی‌ می‌توانند منجر به لب پر شدن سرامیک شود، از جمله افتادن اشیای سنگین، وارد شدن ضربه، وجود رطوبت، نصب نادرست و غیر اصولی کاشی و سرامیک و غیره. اگر‌ می‌خواهید کاشی و سرامیک لب پر شده خود را ترمیم کنید، در این مقاله از جهان چسب همراه ما باشید تا راه‌حل‌های مختلفی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

انواع روش‌های ترمیم سرامیک

این که چه روشی را برای سرامیک لب پر شده به کار بگیرید، به میزان و علت آسیب وارد شده بستگی دارد، به طور مثال ترک مویی و نازک روی سرامیک را‌ می‌توان با چسب کاشی حل و فصل کرد. اما در مواردی که کاشی و سرامیک شما خرد شده و آسیب جدید دیده است، ممکن است امکان تعویض وجود نداشته باشد و تنها راه حل تعویض آن باشد. در ادامه‌ می‌توانید روش‌های ترمیم آسیب‌های جزئی به سرامیک و کاشی خود را بیابید.

 

محصول پیشنهادی : چسب کاشی پودری

 

ترمیم سرامیک لب پر شده با چسب کاشی یا اپوکسی

ابتدا باید سطح سرامیک را تمیز کنید، این کار را باید با جاروبرقی و هم با آب و مایع ظرف شویی انجام دهید. سپس باید سطح سرامیک را با الکل پاک کنید. در مرحله بعد چسب اپوکسی را مخلوط کرده و در محل ترک و آسیب قرار دهید. برای این کار‌ می‌توانید از چوب بستنی و خلال دندان کمک بگیرید. حالا باید محل چسب را خوب صاف کنید تا مسطح و یکنواخت به نظر برسد.

رنگ آمیزی سرامیک لب پر شده

بعد از این که چسب کاشی خوب خشک شد،‌ می‌توانید از یک قلم موی کوچک استفاده کنید تا آن ناحیه را رنگ‌آمیزی کنید. به این ترتیب هیچ خط و درزی مشخص نمی‌باشد. حتی‌ می‌توانید بر اساس الگوی رنگ سرامیک خود، از چند رنگ استفاده کنید. حتی این امکان وجود دارد تا از لاک ناخن برای رنگ آمیزی نیز استفاده کنید.

استفاده از آهن در بتن
مشاهده

ترمیم سرامیک لب پر شده

ترمیم سرامیک لب پر شده با درزگیر سیلیکونی

درزگیر سیلیکونی شفاف و بدون ترک است که این امر‌ می‌تواند دست شما را برای رنگ آمیزی سرامیک باز بگذارد. کافی است درزگیر و پرکن‌های سیلیکونی را در ترک‌های سرامیک بگذارید تا پر شود. بعد از خشک شدن نیز‌ می‌توانید مطابق با سلیقه خود آن را رنگ کنید.

ترمیم سرامیک لب پر شده با لعاب کاری

اگر ترک‌خوردگی و لب پر شدن زیاد است و عمق بالایی دارد،‌ می‌توانید از این روش استفاده کنید. ابتدا باید سطح سرامیک را خوب تمیز کنید تا هیچ گونه لک و آلودگی نداشته باشد. سپس‌ می‌توانید از ماده لعاب رنگی یا چسب‌های مخصوص سرامیک ترک‌ها و شکاف‌ها را پر کنید. حالا صبر کنید تا خشک شود و در نهایت‌ می‌توانید با یک سمباده ناحیه مورد نظر را صاف و هموار کنید.

آیا ترمیم سرامیک لب پر شده دوام خوبی دارد؟

اکر ترک و لب پر شدن سرامیک مویی و نازک باشد، این روش‌ها به خوبی جواب‌ می‌دهند و مشکل برطرف خواهد شد. اما در شرایطی که شکستگی و لب پر شدن به دلیل نصب نادرست و یا وجود ناهمواری زیر آن باشد، ممکن است شکستگی و لب پر شدن بدتر شده و نیاز به تعویض کاشی وجود داشته باشد.

نکته مهم دیگر این است که هیچ وقت کاشی و سرامیک شکسته لب پر شده را به حال خود نگذارید، چرا که به دلیل نفوذ رطوبت و آب به سطح زیرین ممکن است خرابی‌های بیشتری به وجود بیاید و این یعنی این که باید متحمل هزینه‌های بالایی شوید.

بهترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *