مقالات

نحوه پاک کردن انواع چسب از روی لباس

پاک کردن انواع چسب از روی لباس

در خانه هر کسی چسب‌های مختلفی برای چسباندن وسایل و مواد مختلف وجود دارد. همه نیز تجربه ریختن چسب روی لباس‌مان را داریم. مطمئنا هر کاری از دست‌مان بر‌ می‌آمد انجام دادیم اما موثر واقع نشد.

مطمئنا تصور این اتفاق هم فاجعه است، اما نگران نباشید تا زمانی که نحوه پاک کردن انواع چسب از روی لباس را بدانید، همه چیز برطرف خواهد شد. در این مقاله از جهان چسب به عنوان فروشگاه بزرگ عرضه‌کننده انواع چسب صنعتی، ساختمانی، خانگی و غیره همراه ما باشید تا راهنمایی‌تان کنیم.

پاک کردن چسب مایع از روی لباس

به  عنوان یک قاعده کلی باید اجازه دهید تا چسب مایع روی لباس خشک شود و سپس دست به کار شوید. توجه داشته باشید که برخی از چسب‌های قطره‌ای قوی‌تر بوده و سخت‌تر جدا‌ می‌شوند و حتی شاید نیاز باشد از حلال‌های قوی برای جداسازی به کار ببرید. اما اگر چسب مایع معمولی باشد، پاک کردن آن آسان‌تر است.

پاک کردن چسب صنعتی از روی لباس

نام دیگر آن چسب ساختمانی است که به سختی از روی پارچه پاک‌ می‌شود. بهتر است اجازه دهید کاملا خشک شود اما قبل از خشک شدن از پشت چاقو و یا کاردک پلاستیکی، چسب اضافه را بردارید.

سپس لباس خود را در فریزر بگذارید تا منجمد شود که به این ترتیب به راحتی باقی بخش‌ها جدا‌ می‌شوند. در نهایت بقیه چسب را‌ می‌توانید با حلال یا پاک‌کننده مخصوص چسب پاک کنید.

پاک کردن انواع چسب از روی لباس

پاک کردن چسب رازی از روی لباس

همه ما چسب رازی را‌ می‌شناسیم و معمولا در هر خانه‌ای یافت‌ می‌شود. این چسب به سرعت خشک و مقاوم‌ می‌شود. اما اگر تصادفا روی لباس شما ریخت،‌ می‌توانید با این مواد از شر آن خلاص شوید:

  • استون
  • روغن
  • ژل پترولیوم
  • الکل و آب لیمو
  • آب و مواد شوینده
  • خمیر دندان
  • نمک
مراحل نقاشی ساختمان
مشاهده

پاک کردن چسب ناخن مصنوعی

این مورد نیز مانند چسب قطره‌ای است. در ابتدا اجازه دهید خشک شود و در نهایت به صورت تدریجی باید آن را از روی لباس پاک کنید.

نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که چسب‌های حاوی استات، تری استات و الیاف مداکریلیک‌ می‌تواند در استون، تینر و حلال ناخن مصنوعی حل شود و در نهایت حفره‌هایی را روی لباس ایجاد کند.

پاک کردن چسب PVC

ابتدا لباس را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید و در نهایت با چاقو یا کاردک چسب را جدا کنید. یا‌ می‌توانید از اتو استفاده کنید تا به لباس حرارت دهید البته تا جایی که آسیبی به بافت لباس وارد نشود. بهتر است از یک تکه حوله کاغذی یا یک کاغذ جاذب روی لکه استفاده کنید تا چسب بر اساس حرارت شل شود و به کاغذ بچسبد.‌ می‌توانید این پروسه را چند بار تکرار کنید.

روش دیگر این است که از پودر لکه‌بر استفاده کنید و روی لکه چسب بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس‌ می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید. هم چنین‌ می‌توانید اسپری Wd-40 را روی چسب اسپری کنید و بعد از یک ساعت لکه را از لباس جدا کرده و لباس را بشویید.

پاک کردن چسب حرارتی از روی لباس

پاک کردن این چسب بسیار ساده است، کافی است لباس را یک شب در فریزر قرار دهید و در نهایت با پشت چاقو آن را جدا کنید. اگر پارچه لباس‌تان ترکیب استات، تری استات و الیاف مداکریلیک ندارد،‌ می‌توانید از استون و پاک‌کننده چسب ناخن استفاده کنید.

انواع رنگ دیوار ساختمان
مشاهده

پاک کردن چسب لاستیک

از پشت چاقو استفاده کنید تا باقی مانده چسب را از روی پارچه جا کنید. از لکه بر استفاده کرده تا چسب را به خوبی از روی لباس پاک کنید و در نهایت طبق راهنمای پارچه لباس، آن را تا جایی که امکان دارد با آب دمای بالا بشویید.

نکات مهم پاک کردن چسب از روی لباس

1.بهتر است قبل از شروع پاکسازی، روی قسمت کوچک و پنهان لباس تست کوچکی انجام دهید.

2.برای چسب‌های تازه‌ می‌توانید از روش‌های مانند الکل، روغن‌های طبیعی مانند زیتون و نارگیل، یخ، حرارت ملایم یا اسپری خاص به کار ببرید.

3.برای چسب خشک شده نیز روش‌هایی مانند حلال‌های ملایم از جمله روغن‌های طبیعی و الکل مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *