مقالات

بهترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان

بهترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان

برای تنوع و تغییر در محیط اطراف خود، روش‌های بسیاری وجود دارند. نقاشی یا ‌رنگ‌آمیزی ساختمان از گذشته تا کنون یکی از رایج‌ترین و البته کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای دستیابی به تغییر شگفت انگیز در خانه، محیط کار و غیره به شمار‌ می‌رفته است.

برای این که نقاشی از ماندگاری بالایی برخوردار باشد و هم چنین جذابیت ظاهری شگفت انگیزی را در معرض نمایش قرار دهد، باید خوب تحقیق کنید و بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان را انتخاب کنید. در این مقاله از جهان چسب همراه ما باشید تا شما را در مسیر انتخاب بهترین رنگ برای منزل خود راهنمایی کنیم.

چند نوع رنگ ساختمانی در بازار وجود دارد؟

رنگ روغنی

رنگ روغنی از گذشته تا به امروز بسیار طرفدار دارد و دلیل این محبوبیت بالا نیز به تنوع و کیفیت بالای آن باز‌ می‌گردد. این رنگ‌های روغنی از انواع براق تا انواع غیر براق وجود دارند.

به طور کلی از این رنگ برای ضدزنگ و عایق استفاده‌ می‌کنند اما به دلیل قابلیت شستشو و دوام بالا و هم چنین پوشش بسیار بالایی که ارائه‌ می‌کند و به روشن و باطراوت به نظر رسیدن فضا کمک بسیار‌ می‌نماید، از آن برای نقاشی ساختمان نیز به کار‌ می‌برند.

البته در کنار این مزایا نباید معایب رنگ روغنی برای نقاشی ساختمان را نادیده بگیریم. رنگ‌های روغنی‌ می‌توانند ناهمواری و ایرادات دیوار را نمایان کنند. هم چنین هنگام ‌رنگ‌آمیزی با رنگ روغنی، بوی بسیار شدیدی در فضا پخش‌ می‌شود.

رنگ پلاستیک

استفاده از این نوع رنگ به عنوان بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان رایج‌تر است. کیفیت و تنوع رنگ‌های پلاستیک بسیار گسترده است، از این رو با هر بودجه و سلیقه‌ای‌ می‌توانید نوع مناسبی از رنگ پلاستیک را تهیه کنید.

آب‌بندی سقف بدون تخریب
مشاهده

نکته بسیار قابل توجه درباره این رنگ‌ها این است که هر کسی‌ می‌تواند از آن برای نقاشی ساختمان و خانه خود استفاده کند، حتی کسانی که تجربه کافی در زمینه ‌رنگ‌آمیزی ندارند.

رنگ‌های پلاستیکی با آب مخلوط‌ می‌شوند و نیازی به حلال‌های نفتی ندارند، اما از دوام و ماندگاری کمتری نسبت به سایر رنگ‌های موجود در بازار برخوردار هستند. عیب دیگری که به آن‌ها وارد است این‌ می‌باشد که رطوبت را جذب‌ می‌کنند، بنابراین برای مکان‌ها و مناطقی که شرجی هستند، گزینه مناسب در نظر گرفته نمی‌شوند. هم چنین شما نمی‌توانید از این رنگ برای ‌رنگ‌آمیزی درب و پنجره و آهن آلات استفاده کنید.

بهترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان

رنگ براق یا رنگ مات، کدام برای نقاشی ساختمان بهتر است؟

رنگ‌ها در انواع براق، مات و نیمه براق در دسترس قرار دارند. در واقع هر چه براقیت این رنگ بیشتر باشد، تمیزی و شستشوی آن ساده تر است. پیشنهاد‌ می‌شود ‌رنگ‌آمیزی آشپزخانه و اتاق کودک را با رنگ روغنی براق انجام دهید که با یک اسفنج خیس به راحتی تمیز‌ می‌شود.

دلیل این که رنگ روغنی را برای اتاق نشیمن و پذیرایی توصیه ‌نمی‌کنیم این است که به راحتی نقص‌های دیوار را نشان‌ می‌دهد. در این بخش از خانه‌ می‌توانید به سراغ رنگ‌های مات به همراه قرنیزهای براق بروید تا از فضای شاداب و پرانرژی منزل خود لذت ببرید.

بهتر است از رنگ‌های نیمه براق برای حمام و سرویس بهداشتی به کار ببرید که هم‌ می‌توان آن‌ها را تمیز کرد و هم بیش از اندازه براق نمی‌باشند.

اگر دیوار خانه شما ایرادات زیادی دارد حتمان نوع  مات را انتخاب کنید، فقط به یاد داشته باشید که رنگ مات به خوبی تمیز نمی‌شود و به راحتی لکه و کثیفی را نشان‌ می‌دهد. از این رو پیشنهاد‌ می‌شود از این رنگ برای دیوارهایی استفاده کنید که خیلی پرمصرف نیستند.

ملات آنی گیر بتن چیست؟
مشاهده

چه رنگی را برای نقاشی ساختمان انتخاب کنیم؟

توصیه‌ می‌کنیم رنگ سفید و کرم را برای نقاشی ساختمان انتخاب کنید، مخصوصا اگر‌ می‌خواهید خانه‌تان را بفروشید. با این ترتیب فضای خانه روشن و تمیز به نظر‌ می‌رسد و همچنین خریدار بعدی‌ می‌تواند به راحتی دیوار‌ها را مطابق سلیقه خود ‌رنگ‌آمیزی کند.

ولی به طور کلی دست شما باز است تا هر بخش از خانه را مطابق میل خود نقاشی کنید. برای این کار توصیه‌ می‌کنیم به سراغ چرخه رنگ‌ها بروید که در آن تمامی رنگ‌های مکمل که با هم سازگاری دارند رو به روی هم در یک دایره قرار گرفته‌اند. به طور مثال سبز و قرمز مکمل یکدیگر هستند و‌ می‌توانند ترکیب رنگ زیبا و جذابی را به وجود بیاورند. حتی‌ می‌توانید از رنگ‌ها در یک طیف استفاده کنید مانند انواع طیف رنگ سبز. می توانید برای گرمی بخشیدن به فضای منزل خود، به سراغ رنگ‌های هلویی، لیمویی، صورتی در کنار زرد و قرمز بروید.

در هر صورت شما ابتدا باید مشخص کنید که‌ می‌خواهید فضای اتاق و هر بخش از خانه‌تان چه حس و حالی داشته باشد و سپس با کارشناسان فروش ما در  جهان چسب تماس بگیرید تا برای انتخاب رنگ شما را به طور تخصصی و اصولی راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *